Popcorn Hour A-110 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Popcorn Hour A-110 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

jonevertje 01-01-2011

Hallo,

Ik heb de pch a-110 al een tijdje in bezit, 2 jaar ofzo.
Na alle reviews die ik lees, dacht ik dat ik ook maar een review moest plaatsen.

Ikzelf heb namelijk tijdens de installatie totaal geen problemen gehad. Je geeft het apparaat een IP-adres, en draaien maar.
Ik heb er een harde schijf (1TB) ingeplaatst, en via het menu geformatteerd, geen enkel probleem.

Firmware updaten, klinkt zo moeilijk.... maar: slechts een paar klikken in het menu. En het apparaat doet alles zelf.

Downloaden via newsgroepen, doe ik alleen nog maar via de popcorn, wat handig, download met 1200kb/s.
Het enige waar hij traag mee is, is repareren en uitpakken. Dit komt mede omdat hij alles wil repareren voordat hij het uitpakt! Dus je bent altijd meer tijd kwijt.
Maar ik zet hem vandaag aan het downloaden en bekijk het morgen.

Hij speelt bij mij alles af, maar ik heb dan ook geen grote diversiteit aan formats, voornamelijk DVD-formats, avi's en een enkele HD-film.

Wat mij wel tegenviel (niet alles kan goed zijn natuurlijk): als je een MP3'tje afspeelt, dat klinkt erg slecht.

Ik lees hier dat hij 50 graden wordt? Ook dat is bij mij niet het geval, hij wordt handwarm, niet heet.
Hij staat bij mij in de kast met veel ruimte.
Hij heeft in een vorige situatie op de tuner gestaan, toen werden de apparaten erg heet, maar met genoeg ruimte en ventilatiemogelijkheden valt het dus mee met de warmte.

Ook hangt hij weleens, dit is als hij de hele tijd aan heeft gestaan en de TV uit. Als we de TV weer inschakelen, lukt het niet altijd om beeld van de pch te krijgen. Dan geef ik hem een soft-reset, en 1,5 minuut later doet íe het weer.

De popcornhour vind ik een aanrader, ik durf hem bij mijn ouders neer te zetten, en zij redden zich met een paar aanwijzingen.

Ik zou hem een 8 geven: goed!

groet,
Johan

tevreden_user 06-10-2010
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Nog steeds een van de betere mediaspelers op de markt. De installatie kan wat lastig zijn, zeker omdat het verstandig is de firmware te upgraden.
Een hoop helpvolle info kan dan ook gevonden worden via www.networkedmediatank.com

Enige nadeel is dat deze speler geen Blu-Yar bestanden kan afspelen, voor de rest speelt hij werkelijk alles af. Let er wel op dat je de player op de juiste video instellingen afstelt, de auto functie is niet handig.

Hardware technisch totaal geen problemen mee gehad, werkt altijd. Voor mij een aanrader.

mcmano 21-08-2010
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Ik heb de popcornhour nu 18 maanden. In het begin was ik zeer tevreden over de popcornhour maar na 13 maanden gaf hij de geest. De ingebouwde netwerkkaart heeft een mac adres met allemaal nullen :-(

Daarna geprobeerd of ik nog gebruik kon maken van garantie omdat ik nog maar 1 maand eroverheen was. De leverancier wilde op geen enkele manier meewerken en heb nu dus een niet deugdelijk product!

Een hoop geld betaald voor een wan product dat niet erg degelijk in elkaar zit.

Koop deze medio player niet want je gaat zeker teleur gesteld worden!

dobbemi 18-01-2010
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Ik heb de Popcorn A-110 nu toch al een klein jaar in mijn bezit. In het begin was ik enthousiast over het toestel omdat het in alle testen goed scoorde. Nadien heb ik een PS3 gekocht en deze werkt als (pure) mediaspeler eigenlijk veel beter.
Het enige voordeel van de Popcorn is dan ook dat ie vele film- en beeldformaten aankan, zelfs DVD Iso's. De nadelen zijn dat het toestel erg duur is voor een lege doos zonder harddisk. Mp3 playlists maken is een ramp, foto's bekijken gaat verschrikkelijk traag (op de PS3 gaat dit veel sneller). De menu's zijn allesbehalve duidelijk en de afstandsbediening is een knoppenzootje. Files en folders copiëren op het toestel zelf is enorm omslachtig en de samenwerking met TVersity loopt na een paar dagen kompleet vast waarbij de computer niet meer gevonden wordt of er om één of andere reden plots geen verbinding meer kan worden gemaakt. Dingen overzetten naar de Popcorn via het netwerk gaat tergend traag en het ding wordt inderdaad erg warm... Af en toe komt er een firmware update uit die een paar bugs rechtzet maar aan een fundamentele verbetering van de interface of de prestaties wordt blijkbaar geen aandacht besteed.
Ik ben er van overtuigd dat er ondertss betere en goedkopere systemen op markt zijn want wat mij betreft is deze Popcorn A-110 technisch sterk voorbijgestreefd.

Hardeveld 16-11-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Ben nu een half jaar in het bezit van deze mediaplayer en ben aardig tevreden. Films downloaden doe ik er niet op. Wel geprobeerd, maar dat duurde me te lang. Gaat veel sneller op de pc. Even over zetten en klaar ben je om te kijken. Het enige nadeel vind ik dat je geen AVCHD iso's kan afspelen. Een iso van een dvd is geen probleem, maar zodra het een AVCHD is gaat dat niet. Voor de rest ben ik tevreden.

tamar70 06-11-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Leuke mediaspeler. Speelt nagenoeg alles af. Alleen de processorkracht laat zeer te wensen over. Films downloaden is zo gebeurd maar uitpakken, controleren en eventueel repareren, daar moet je de tijd voor hebben! Hij is zooo traag.
Streamen vanaf een netwerk, daar kun je het beste een "N" netwerk voor hebben, maar dan nog is het af en toe met horten en stoten. Dit ligt niet aan de mediaspeler maar meer aan het netwerk.
Ik heb 'm nu een half jaar en ben 'm liever kwijt dan rijk! Voor het geld heb je mooiere en betere mediaspelers.

Tommm 17-10-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

popcorn hour A110 nu zo'n 7 maanden in bezit. Ideaal om films mee te bekijken. Ben nog geen enkel formaat tegengekomen dat dit toestel niet kan uitvoeren. (dus zeker ook mkv's, in tegenstelling tot andere review hier ergens)

Voor muziek zou ik het niet gebruiken. Maken van playlists e.d. loopt beter op andere toestellen.

Wel moeilijk om alles ingesteld te krijgen. Daar ben je toch wel enkele dagen mee bezig. Een handleiding is er niet echt. Je moet alles op forums opzoeken en/of vragen. Eens klaar, dan loopt het als een trein. Er bestaat software die je erop kan zetten, en dan zie je automatisch al je films gepresenteerd via de dvd/blu-rayhoes, met alle info van film e.d.

Ben er zeer tevreden over!

Paul van der Linden 13-10-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

De PCH nu 2 maanden in huis en ben hem al redelijk zat. De stabiliteit laat zeer te wensen over. De beste uitgangspositie is om een film lokaal te downloaden en te kopieren naar de PCH, in mijn geval.
1. Het downloaden via de PCH is tergend langzaam.
2. Streamen vanaf een PC kan maar te vaak is de netwerkverbnding zomaar weg of bij het opstarten krijg ik een zwart beeld. Opnieuw opstarten (aan/uit) en het probleem is weer weg.
3. Nu al enkele malen meegemaakt dat het hoofdmenu iedere keer spontaan verdween na een paar seconden en enkel het terug zetten naar de fabrieksinstellingen hielp.
4. Geluid van een MP3 is vreselijk slecht, niet om aan te horen.
5. Installatie is niet voor watjes. Ben blij dat ik er iets van af wist maar dan toch had ik er nog moeite mee.

Nee helaas de PCH is niet mijn ding.

Wubbo 30-08-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

'k heb vorige week zo'n popcorn aangeschaft, de verwachtingen hoog gespannen vanwege de goede reviews.
Nu valt het allemaal toch wel tegen.

Wat ik goed vind aan het app.
- Speeld vrijwel elk video bestand af, zonder haperen.
Video en geluid via HDMI (ook digitaal geluid, dit wordt omgezet).
- vrij in te bouwen harde schijf, dus 1,5TB ingebouwd.
Wat ik slecht vind.
- app. wordt erg warm (bijna 50gr), ik heb de deksel met wat ringetjes opo afstand gezet voor een wat betere koeling. App. heeft geen actieve koeling, dit is wel nodig.
- Foto's weer geven gaat tergend langzaam, je hebt soms het idee dat hij hangt.
- Je hebt kennis van zake nodig om de popcorn in te stellen, het is een op linux gebaseerd app. en het is nodig met een (linux compatibel b.v. VIM) tekstverwerker wat files aan te passen. Gewoon wordpad of zo werkt dus niet. De ondersteuning moet je van de verschillende fora halen.
- Verder gaat het downloaden van films via NZB (met NZBget) tergend langzaam, de snelheid is niet hoger dan ca 200kBs, terwijl mijn ADSL 3x zo snel gaat (via een pc b.v.)

nvoosten 28-08-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Dit apparaat tijd geleden aangeschaft op internet. Moet zeggen dat ik er allesbehalve tevreden over ben. Als early adopter hou ik altijd rekening met enkele kinderziektes, maar dit product is gewoon niet goed getest.
Als ik de Popcorn na het spelen uitzet, start deze steevast daarna niet meer op. Enige oplossing is dan een reboot, wat toch elke keer weer 1 minuut duurt.
Het is me nog niet gelukt om er enigszins goed muziek op te beluisteren. Alle mp3's spelen krakend af.
De voorste usb aansluiting werkt überhaupt niet.
Al met al een miskoop!!

Pjotr39 04-08-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Een top apparaat als je je tenminste een beetje in de materie wilt verdiepen.
Geen apparaat om aan je schoonmoeder kado te doen, want heel gebruikersvriendelijk is het in het begin niet.

Ik heb deze speler op de slaapkamer staan en stream alles vanaf zijn voorganger de a-100 die in de woonkamer staat.

Ik draai 1 van de moviejukeboxen die alles zelf bijhoud (op het apparaat zelf, geen pc nodig) en ik laat mijn favoriete tv-shows automatisch binnenhalen zodat als ik thuis kom ik direct de nieuwste afleveringen kan kijken.

Allemaal erg handig, maar je moet zoals ik al zei wel jezelf er even in verdiepen.

Als je alleen af en toe een filmpje wilt kijken en je geeft niet om alle extra's die deze speler bied zijn er veel goedkopere oplossingen.

paul1999 23-07-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Top product en zeer tevreden over de kwaliteit !

Vele malen beter als de eGreat EG-M31B die ik ook getest heb (zeer slecht)

En volgens mij zit er trouwens 1 op dit gedeelte te spammen dat je die moet kopen ... NIET kopen , zou me niets verbazen als hij ze zelf verkoopt.

Mocht je niet helemaal zeker zijn van wat dit apparaat kan kijk dan eenst op de verschillende forums er zijn er heel veel.

Paladore 17-05-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

De popcorn A-110 is nu 2 maanden in bezit.
Dit is naar mijn mening een liefhebbers produkt. Een leek moet hier niet aan beginnen.
Althans...uit de doos, aansluiten en werken....nah...
Met enig onderzoek en leeswerk haal je wel een apparaat in huis waar je lang en veel plezier aan zult beleven.

Mijn ervaring tot dusverre:
In keurige doos aangeleverd, goede HDMI kabel zit er zelfs bij!
Zo goed als de eerste indruk is, zo slecht is de handleiding.
Verwacht geen ikea stappenplan, die zit er niet bij.
Boel leeswerk te doen bij de uitstekende forums.

Stap 1:1TB schijf van WD er in geschroefd ( eerst opgezocht welke compatible is )
Stap 2: forum verder lezen hoe op te starten
Stap 3: nieuwste firmware op usb stick zetten
Stap 4: Popcorn aansluiten op TV en booten vanaf deze usb stick
Stap 5: IFS driver op computer installeren ( zie forums ) zodat Vista de PCH ziet via usb.

De popcorn heeft gelukkig geen actieve koeling.
Dus geen ventilator geruis/gebrom.
Neem een harde schijf die stil is en weinig warmte produceert van bv. WD of Samsung.
Het inbouwen van de hdd is een eitje.
Zowel files afspelen van interne HDD, externe HDD ( via USB poort ) of bedraad netwerk RJ45 gaat uitstekend.
Ik heb geen ervaring met WLAN, 1080p films over wlan....ik heb daar m'n twijfels over.
Synchronisatie gaat prima, ondertiteling goed mits deze in de meegeleverd is.

Ik heb de PCH op mijn PC aangesloten via USB.
Je ziet in verkenner 3 partities, waarvan de laatste gebruikt wordt voor filmbestanden, mp3's, foto's e.d.
Eenvoudig een map gemaakt voor mijn dochter en daarin alle bestanden DVD's gesleept.
Simpelweg een map maken met naam van de film, de video_ts bestanden er naartoe slepen en voila.
Ik heb in ene een kast met lege planken in de kamer! Bijna alle DVD doosjes zijn opgeruimd.

De Popcorn speelt werkelijk alles af.
Let wel..heb je een slecht gebroddelde iso binnengehaald, dan wordt deze netjes afgespeeld, echter synchronisatie of verkeerde ondertiteling kan een issue zijn. Dit kan geen kwaad, maar de bron bepaald de kwaliteit.
Scrollen en zoeken gaat vlot, tussen films, MP3's en foto's schakelen gaat probleemloos.
Menu structuur is eenvoudig.

Zijn er dan nog opmerkingen en/of verbeteringen?
Er zou een betere handleiding bij kunnen zitten.
Google en de forums zijn je dikke vrienden.
Pas na een maand kwam ik op het idee om de afstandsbediening te doorgronden.
Tip: download de remote control pdf, plastificeer deze, leg 'm naast je op de bank.
De afstandsbediening blijkt vele functies te hebben waardoor gebruiksgemak enorm verhoogd wordt.

loverman 12-04-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Heb de Popcorn Hour A-110 nu een aantal dagen in gebruik. Heb hem gelijk aangesloten op internet en de firmware update gedaan. Streamen van HD (.mkv) bestanden via mijn laptop gaat zonder problemen. De PCH herkent mijn gedeelde mappen op mijn Vista laptop. Heb ook een externe schijf eraan gehangen (FAT32) en dit werkte ook goed met divx bestanden. Video_ts mappen doet ie wat moeilijk over net als bin en cue bestanden. Maar deze laatste kan je naar .img converteren met vcdgear en dan speelt de Popcorn het zonder problemen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat voor muziek afspelen hij wel zn ding doet maar je moet geen uitgebreide instellingen verwachten. Geen snelle zoekfunctie of mooie interface.

Heb de Popcorn aangesloten middels de meegeleverde HDMI kabel en optisch op mijn Onky receiver. In de instellingen van de Popcorn kan je instellen hoe het geluid eruit moet (stereo of 5.1) en welke resolutie de popcorn moet uitsturen. Ik heb deze staan op 1080P 60 HZ.

Ik heb ook een harde schijf ingebouwd (Samsung 3.5, 500 GB SATA HD502IJ SpinPoint, 7200 rpm). Dit is echt een eitje. Je draait de schroeven met de hand uit de deksel van de Popcorn en schuift de schijf zo vast op de connector. Schroefjes voor 3.5 en 2.5 schijven worden bij de Popcorn meegeleverd. De harde schijf is stil en nauwelijks hoorbaar. Alleen de bovenkant van de Popcorn wordt beetje warm maar dat is logisch omdat de schijf zijn warmte hiermee afvoert. Je kan kiezen of de schijf als Fat32 of NTFS in te voeren of om deze via de Popcorn te formatteren als linux (EXT3). Als je er een NTFS schijf inbouwt kan je de PCH gelijk aansluiten op je pc met de ook meegeleverde USB kabel, er zit een PC slave aansluiting op de PCH. Als je de schijf via de PCH formatteert krijg je extra functies. Zo kan je dan de PCH gebruiken als netwerk harde schijf (NAS) en kan je NMT applicaties installeren zoals een torrent client en een usenet client. Als je de schijf als linux bestandindeling door de PCH laat formatteren dan kan je het wel aansluiten via USB op je pc maar heb je drivers nodig om de schijf herkenbaar te laten maken in Windows. Deze kan je downloaden op www.fs-driver.org. Ik heb mkv bestanden op de harde schijf gezet en dan speelt de PCH het keurig af.

Ik ben heel tevreden over de Popcorn Hour. Het geheel kwam in een keurige doos aangeleverd met usb kabel, HDMI en een mooie afstandsbediening met batterijen erbij. De PCH zelf ziet er ook goed uit, al is dat een kwestie van smaak natuurlijk. Er zijn meerdere spelers te vinden (tivx, HDX-1000) die min of meer hetzelfde doen, dus genoeg keuze. Wel een waarschuwing voor degenen die nog nooit een netwerk hebben gemaakt of wat ervaring hebben met dit soort apparaten: er wordt geen uitgebreide installatie handleiding bijgeleverd. Alles wat je wil weten kan je vinden op het levendige forum van www.networkedmediatank.com, je moet je dus wel even inlezen. Ook is er een Wiki (www.networkedmediatank.com/wiki/) waar je informatie kan vinden. Firmware updates komen ook regelmatig en dit zorgt ervoor dat je met de PCH altijd klaar bent voor de toekomst. De PCH is zeker geen super gebruiksvriendelijk apparaat maar voor de liefhebber zeker een aanrader.

Chief1974 08-04-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Ik kreeg mijn Popcorn Hour twee maand geleden. Ik heb al testen uit extensief (lees: kijken teveel TV)

SETUP: Setup was eenvoudig genoeg. Plug mijn HDMI-kabel rechtstreeks naar mijn receiver, ethernet-kabel, en macht. Het installeren van de harde schijf was niet moeilijk. Het openen van de PCH zijn er 4 duim schroeven die, wanneer verwijderd, heeft u toegang tot de PCH ingewanden. Ik heb mijn Samsung spinpoint 1TB 3.5 drive simople ingepugt. Gebruik de meegeleverde schroeven om de harde schijf zo goed als je kunt. Was ik in staat om twee schroeven bevestigd. De harde schijf is stabiel genoeg als het niet zal bewegen nadat deze is setup

VERDELING: ik mijn gedeelde mappen media via TFP op mijn pc. Tekst ingeven in de PCH is niet zo slecht als je bekend bent met texting op een numeriek toetsenblok. U kunt een USB-toetsenbord als texting is niet uw ding.

Video Playback: Zodra ik mijn instellingen zijn ingesteld, speelde de PCH mijn 720p MKV bestanden probleemloos.

Foto's: Ik heb wat getest, de foto staat en het werkt prima bij mij.

MUZIEK: Ik heb wat getest, de muziek staat en dit werkt ook goed.
Bij sommige mp3-bestanden is het geluid wat vreemd?

TOEPASSINGEN: Met een harde schijf is geïnstalleerd, kunt u een reeks van toepassingen, met inbegrip van Transmissie (BitTorrent Client), SMB / NFS-server, UPnP media server, myiHome server, FTP-server, en NZBGet waarmee u pak bestanden uit nieuwsgroepen. Ik heb de FTP-server opgezet zodat ik bestanden van / naar de PCH kan overzetten als ik het nodig vind.

Interface: De interface is functioneel. Er is een gemakkelijke toegang tot video's, muziek, foto's. Als je wil, zijn er manieren om de interface een beetje aantrekkelijker te maken, maar het is niet echt de moeite waard mijn tijd. Het merendeel van de tijd zal ik gebruiken voor het afspelen van de media, niet te staren op de menu's. Toch zeker niet de indruk een van uw tech vrienden.

STEUN: Er is een mooie wiki hier. Er is ook een zeer actieve community op het NMT forums. Al mijn vragen werden beantwoord na te kijken naar de wiki of zoeken via de forums.

CONCLUSIE: De Popcorn Hour A-110 heeft alles wat ik wil. Het speelt terug al mijn video-bestanden, inclusief MKV, dat was de echte reden dat ik koos voor de PCH. De harde schijf is echt nodig als u van plan bent de opslag van media-er en de oprichting ervan als een server. De interface is niet de mooiste, maar het is functioneel en ik zou veel liever hebben firmware-updates te verbeteren functionaliteit dan een verbeterde huid. Ik ben zeker dat betere thema's komen in de tijd. De ontwikkelaars zijn actief en flexibel. Ik ben bezorgd in afwachting van betere VIDEO_TS ondersteuning. Ik zou niet aanbevelen op de algemene home elektronica consument, maar als je weet hoe je om bestanden te delen op een computer en kunt ze vanaf een andere computer op uw netwerk, moet u geen problemen opzetten van een Popcorn Hour. Het prijs kaartje is een beetje hoog, maar ze zijn echt gericht op de verschillende markten. Als je DRM-vrije video's, er is geen betere manier om te kijken dan op de Popcorn Hour A-110.

Dingen te verbeteren: Ik heb geen een optische in / uitgang op mijn JVC homecinema set dus mijn probleem is dat krijg ik niet de 5.1 geluid ik wilde. Maar dat is meer een probleem met mijn set vervolgens met de PCH.
Als iemand weet hoe het te repareren, kunt reageren.

BDC 25-03-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Geweldig apparaat. Niet voor de gewone man, je moet wel enig technisch inzicht hebben. Speelt alles af. Gebruik de Popcorn i.c.m. een Synology NAS. Beeldkwaliteit is boven verwachting. Erg tevreden mee!

itterzon 09-03-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Onlangs de PCH A110 gekocht. Na enige opstartproblemen kan ik niet anders zeggen dat het een prima apparaat is dat alles afspeelt. Ik heb een externe 1Tb harde schijf via USB aangesloten op de PCH en heb nog geen harde schijf ingebouwd. waarschijnlijk krijg ik daarom soms een schokkerig beeld en valt het geluid soms even weg bij blueray films en HD (klopt dit lezers, wat is jullie rvaring met een externe harde schijf??).
Voor het overige moet je even experimenteren met de afstandbediening want zoals zovelen al hebben geconstateerd: de handleiding kan VEEL beter!
Ik gebruik de PCH om films via de beamer af te spelen. Deze combinatie is echt super!

Conclusie is: geweldig apparaat dat soms verlangt dat je zelf uitdoktert hoe e.e.a. in te stellen. Maar heb je daar geen tijd voor dan is er altijd nog Internet en diverse forums waarin je antwoord kan vinden op je vragen.

Ridder 09-03-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Na enig wikken en wegen toch maar een PCH aangeschaft bij de chinees.
Ik had wel wat probleempjes verwacht met instellen en werkend krijgen van netwerkfuncties en downloaden dmv nzb´s.
Maar dat viel 100% mee!
Het was eigenlijk zo gepiept en de PCH heeft het nu best druk sinds de vrouw door heeft hoe ze nzb´s van haar favoriete series (in HD kwaliteit)in de PCH moet schieten.
's Nachts staat de PCH nu regelmatig te downloaden, parren en rarren. En dat zonder PC.
Ik lees vaak dat mensen het uiterlijk van de PCH niet fraai vinden en van de HDX-1000 wel....daar hoor ik niet bij. Ik vindt het een net kastje dat niet misstaat bij TV en audio componenten.
Kortom: een zeer tevreden gebruiker.
Voor bedieningsgemak heb ik een puntje minder omdat UI fraaier kan en ik dit ding niet zo aan de buurvrouw kan geven waarna zij hem aan de praat zou kunnen krijgen....een beetje basale computerkennis is wel makkelijk.

Ramon1991 20-02-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

nu 1 maand in het bezit van een Popcorn Hour A-110.
Wat een geweldig apparaat! Leest werkelijk alle formaten, zoals VOB, maar ook MKV en andere HD formaten!

Muziek ook nog geen enkel probleem gehad. Geluidkwaliteit is ook goed.

Ook de diensten via het netwerk zijn best makkelijk. Je kan zo even op youtube en filmpjes bekijken, maar ook toegang tot verschillende muziek genres.

Gewoon een super apparaat!

B.E. 01-02-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Nadat ik kort een WD HD player heb gehad en deze terug naar de winkel heb gebracht omdat deze geen VOB bestanden ondersteund, heb ik nu iets dieper in de buidel getast en de Popcorn Hour A110 gekocht bij een speciaalzaak in Arnhem. Helaas bleek mijn eerste exemplaar defect maar dit werd zonder problemen opgelost door vervanging voor een nieuw exemplaar, wat gelijk ook geupdate was met de nieuwste firmware. Ik vind het een fantastisch apparaat met veel mogelijkheden. Installatie was, ondanks dat er geen handleiding bijzit, eenvoudig. Ook het aansluiten op het netwerk ging goed. Wat niet aan te bevelen is, is streamen met draadloos 54G. Ik ga nog een externe 1TB schijf aanschaffen met een netwerkaansluiting, welke ik dan bekabeld aansluit. Vervolgens bestanden van lokale pc schijf uitpakken op de netwerkschijf. Als dat allemaal goed gaat, hoef je geen pc aan te zetten om de media te zien/horen.
Omdat ik niet van brandende lampjes houd op apparaten die uit staan, heb ik een zwart stickertje op het uit LED geplakt. Klein nadeeltje is dat er alleen een USB aansluiting aan de voorzijde zit en niet aan de achterzijde. Je ziet dan altijd een USB kabel aan de voorzijde als je niet van de netwerkaansluiting gebruik maakt.

Degelijkheid na deze korte tijd nog niet te beoordelen.

Plaktoets 26-01-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Must have voor iedereen die een HD of HD Ready tv bezit en er het optimale uit wil halen: deze alleskunner speelt vlekkeloos elke medium af - ideaal voor mkv bestanden en ander hd materiaal. Dankzij een zeer actieve userbase is hij van de meeste gemakken voorzien en wat voor verbetering vatbaar is verschijnt meestal de - met regelmaat uitkomende - firmware updates.
Naast HD plezier kun je ook youtube kijken en van andere webdiensten gebruik maken (zelfs google maps). Wie een harddisk inbouwt kan het apparaat zelfs laten downloaden zodat de pc 's nacht uit kan.

Simpelweg briljant apparaat.

jean-luc100 26-01-2009
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Dit leuke apparaatje is echt een alleskunner op AV-gebied!

Installatie was makkelijk: een stille 1TB harde schijf ingebouwd, aangesloten op het interne netwerk, de setup gestart en een half uur later beginnen maar!

Ik heb de PCH middels een S-Video-kabel aan de tv geknoopt en via een optische geluidskabel aan de home cinema set. Werkt perfect.

Natuurlijk ook enkele puntjes van verbetering (firmware-versie 01-17-081023-15-POP-403), die ik je niet wil onthouden:
- Middels en S-Video of composiet aansluiting werkt de aspect-ratio niet naar behoren bij breedbeeld-DVD's: het beeld wordt verticaal in elkaar gedrukt. Dit probleem doet zich niet voor bij de overige videoformaten. Bij een HDMI-aansluiting schijnt het probleem uberhaupt niet te bestaan (niet getest).
- Harde schijf wil nog wel eens aangaan terwijl de PCH in standby staat.
- Bedieningssnelheid laat te wensen over.
- Spartaanse gebruikersinterface.
- De software is niet uitontwikkeld. Het is typisch een gevalletje van work-in-progress.

De eerste twee verbeterpuntjes worden waarschijnlijk door de volgende firmware-versie opgelost. Deze zou over ongeveer een maand moeten uitkomen...

Sjaak Doelemans 04-12-2008
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Dit is absoluut één van de beste mediaspelers van dit moment. De popcorn Hour A-110 speelt praktisch alle formaten af. MKV bestanden worden vloeiend getoond inclusief de ondertiteling. Zorg altijd dat de naam van het ondertitelingsbestand exact de naam is van het videobestand.

De Popcorn Hour is uitgerust met de nieuwste Sigma SMP8635 chip, waardoor het ondermeer zoveel en zo goed allerlei bestandsformaten kan afspelen.De bediening via de afstandsbediening is eenvoudig. Goed te benaderen in een netwerk en je kunt zelfs het internet op voor een aantal websites.

Met een IFS-driver geinstalleerd op je PC, kun je een eventuele interne harde schijf op je Pop Corn Hour benaderen via je PC (Via USB).

Last but not least. Er vinden regelmatig firmware updates plaats voor de Popcorn Hour en er is een levendige community op de website. Belangrijke aankoopargumenten om juist deze mediaplayer te kopen

jansmeder 28-11-2008
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

De A-110 is een mooie speler met veel mogenlijkheden, speelt bijna alles. Ook zijn USB-poorten aan voor en achterzijde en een USB-host aansluiting aan de achterzijde verder kun je hem kopen met of zonder interne HD met een capaciteit van 1TB

weco 03-11-2008
Geschreven voor: Popcorn Hour A-110 0 GB

Top apparaat. Beste op dit moment. Speelt alles, maar dan ook echt alle fromaten.
Bedraad aangesloten, maar via usb dongle kan ook. Met de TL-WN821N.
Harde schiijf van 500Gb geplaatst en genieten maar van voornamelijk HD content.
Gekocht via de fabrikant zelf. Scheelt toch.